Konto mail w poczta.pl można skonfigurować na swoim komputerze?
Tak, konfiguracja konta mail w poczta.pl na swoim komputerze jest bardzo proste i wymaga podania kilku podstawowych danych:
Po ich podaniu podczas konfigurowania skrzynki pocztowej w programie takim jak Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird, lub Mail preinstalowanym na systemie Mac OS X możemy odbierać, wysyłać i archiwizować korespondencję elektroniczną na dysku naszego komputera stacjonarnego lub przenośnego, wyposażonego w system operacyjny Windows, Mac OS X lub Linux. Ponadto, korzystanie z konta mail w poczta.pl jest także możliwe za pośrednictwem programów pocztowych dostępnych na urządzenia mobilne, takie jak telefony komórkowe z systemem Symbian, Android, iOS, Windows Mobile, Blackberry OS, i innych. Po przeprowadzeniu poprawnej konfiguracji, opisanej szczegółowo w dziale pomocy na stronie www.poczta.pl będziemy mogli korzystać ze wszystkich funkcjonalności konta mail w domenie „poczta.pl” - wysyłania i odbierania korespondencji indywidualnej i grupowej, wysyłania i odbierania załączników, i wielu innych. Korzystanie z programu pocztowego nie wyklucza jednak możliwości użytkowania poczty za pośrednictwem przeglądarki internetowej na dowolnym urządzeniu posiadającym dostęp do sieci Internet. Wciąż będziemy mogli zalogować się do naszego konta mail na stronie www.poczta.pl i odebrać lub wysłać wiadomości. Jeśli w ustawieniach programu pocztowego zaznaczymy opcję pozostawiania kopii odebranych i wysłanych wiadomości na serwerze będziemy mieli ponadto dostęp do wiadomości przeczytanych i wysłanych za pośrednictwem programu pocztowego. To bardzo ważne, gdyż w przeciwnym wypadku cała korespondencja będzie usuwana z serwera i dostępna jedynie na naszym komputerze - wyklucza to możliwość uzyskania do niej dostępu poza domem, lub gdy nie mamy ze sobą komputera przenośnego, na którym korzystamy z danego programu.